Skocz do zawartości

Lista towarów do spakowania

Polecane posty

Widzę jakieś światełko w tunelu po lekturze tego co Bartek zrobił w tym wydruku.

 

Niestety rozwiązanie Bartka wyczerpało w całości możliwości użytej techniki (czyli katalogu mogącego pomieścić 2 wartości naraz - w tym wypadku jest to nazwa towaru z symbolem w nawiasie oraz ilość), więc nie da się dodać łatwo kolejnych kolumn.

 

Trzeba zrobić to od nowa, ale chyba będzie to w moim zasięgu pod względem wiedzy.

Tylko będzie wymagać czasu :P

Link to postu

Samo pobranie odpowiednich danych nie jest problemem.

Kłopot w ich posortowaniu.

 

Tak więc jakiekolwiek inne sortowanie niż domyślne oznacza pewien kłopot.

 

Może Bartek będzie widział jakieś bardziej proste rozwiązanie do podpowiedzenia :P

 

Jeśli tak, bo ja sobie nie poradziłem, to jak w załączony do tego maila wydruk, wstawić pole własne z subiekta (lub z sello - obojętne), tak żeby drukowało się w kolumnie "Uwagi"? Mógłbyś go przerobić na moje potrzeby? Nie musi być sortowania - b. by pomogło wpisanie jednego parametru.

Zestawienie_ilościowe_towarów.zip

Link to postu

Jak będę przerabiał pod magazyn, to dorobię też możliwość 3-go pola do wsadzenia w pole uwagi :)

 

Bo teraz w miejscu gdzie są wstawiane wiersze nie ma do dyspozycji symbolu towaru, po którym możnaby coś wyciągnąć z subiekta (jest tylko nazwa towaru z symbolem w nawiasie).

 

Myślałem aby oprócz kolumn które już są dodać jeszcze zdjęcie, no i 2 kolumny na magazyn.

 

Problem w tym, że kolumny będą węższe niż teraz. Ile znaków potrzebujesz na oznaczenie półki ?

Myślałem, żeby dać po mniej więcej 10 na nazwę magazynu i nazwę półki.

To razem 20.

 

Póki co robię rozeznanie i mam wstępnie opracowany plan roboty.

Ale zajmę się tym mniej więcej za tydzień lub 2 ze względu na 20-ty stopień zasilania czasem.

Link to postu

Jak będę przerabiał pod magazyn, to dorobię też możliwość 3-go pola do wsadzenia w pole uwagi :)

 

Bo teraz w miejscu gdzie są wstawiane wiersze nie ma do dyspozycji symbolu towaru, po którym możnaby coś wyciągnąć z subiekta (jest tylko nazwa towaru z symbolem w nawiasie).

 

Myślałem aby oprócz kolumn które już są dodać jeszcze zdjęcie, no i 2 kolumny na magazyn.

 

Problem w tym, że kolumny będą węższe niż teraz. Ile znaków potrzebujesz na oznaczenie półki ?

Myślałem, żeby dać po mniej więcej 10 na nazwę magazynu i nazwę półki.

To razem 20.

 

Póki co robię rozeznanie i mam wstępnie opracowany plan roboty.

Ale zajmę się tym mniej więcej za tydzień lub 2 ze względu na 20-ty stopień zasilania czasem.

 

Moje skromne potrzeby to min. 3 znaki (na dzień dzisiejszy).

Link to postu

Aktualna wersja listy

https://forum.sello.pl/index.php?topic=8279.0

 

 

Coś tam udało mi się zrobić.

 

Raport jest zrobiony pode mnie, ale mogę pokombinować nad zmianami jeżeli komuś byłyby potrzebne.

 

Raport pokazuje zdjęcia i wagę z Subiekta, do tego Magazyn i Półkę magazynową oraz Uwagi, wszystko brane z pól własnych Subiekta.

W przypadku ilości większej niż 1, kolor czcionki robi się czerwony.

Wypisuje także jednostkę miary ilości.

 

Mieści 10 towarów na pierwszej stronie i 11 na kolejnych.

Sortuje według kolejności:

-magazyn

-półka magazynowa

-nazwa towaru

-symbol.

 

Działa tylko z Subiektem GT.

 

Raport trzeba skonfigurować.

 

Konfiguruje się poprzez zmianę tekstu w kontrolkach typu label.

 

Dostępne są następujące opcje:

(trzeba rozwinąć "ReportFooter" aby zobaczyć listę kontrolek)

 

SQLLogin - login do bazy Subiekta (domyślnie sa)

SQLHaslo - hasło do bazy Subiekta (domyślnie puste)

AutentykacjaWindows - true lub false. Czy ma być używana autentykacja windows podczas logowania do bazy (przy true nie jest wymagany login i hasło)

SQLBazaDanychSubiekta - nazwa naszej bazy Subiekta

SQLInstancja - nazwa i adres naszej instancji bazy Subiekta (domyślnie (local)\InsertGT)

MagazynToPoleWlasneNr - numer pola własnego z Subiekta które zawiera nazwę magazynu

PolkaMagazynowaToPoleWlasneNr - numer pola własnego z Subiekta które zawiera nazwę półki magazynowej

UwagiToPoleWlasneNr - numer pola własnego z Subiekta które zawiera nasze uwagi

 

Jak znaleźć numer pola w Subiekcie ?

Widok->Administracja->Parametry->Pola własne

Obiekt: Towar i usługa

Klikamy 2x na naszym polu i widzimy jego numer.

 

zestawienie1.thumb.jpg.629fe670f48f58ca893a412f6132770c.jpg

 

zestawienie2.jpg.12919c06690fd5669a2c8e83ed19a3eb.jpg

 

Lista_towarów_do_spakowania_zdjecie_1.0.zip

Link to postu
  • 4 miesiące temu...

Dopiero teraz jak przypomnieliście o tym wydruku to go sobie dodałem do Sello, bo wcześniej zapomniałem :( I wydruk jest super zajebisty! Kawał dobrej roboty :)

 

Jest nieźle skomplikowany i na szybko nie mogę się w nim odnaleźć, dlatego mam pytanie w którym miejscu definiuje się żeby ilość gdy większa niż 1 to zmienił się rozmiar/krój/pogrubienie czcionki bo mamy czarno-białą drukarkę? Albo inaczej - które pola Detail są za co odpowiedzialne bo są pogrupowane?

 

Jeszcze raz gratuluję wydruku. Najlepsza lista dla zbieraczy jaką widziałem :)

Link to postu

Dziękuję :)

 

Cały problem z tym wydrukiem jest taki, że nic nie jest robione przez GUI.

Wszystko jest robione ręcznie w kodzie.

Bo inaczej nie dało się tego zrobić.

 

Kod jest w "Report Footer" -> Zachowanie -> Before Print

 

I tam na końcu, w 4 grupie od końca (grupa rozdzielona jest wolnym wierszem) jest kod

		
if (tw.Ilosc>1) xrLabel.ForeColor=Color.Red;
font=new Font(ReportFooter.Font.FontFamily,11,FontStyle.Bold);
xrLabel.Font=font;

 

Jak zmienisz

ReportFooter.Font.FontFamily

 

na np. "Arial"

to powinna być Arial.

11 to rozmiar.

 

Ale obecnie jest to zrobione tak, że zmienia się tylko kolor przy większej ilości.

Aby zmieniać więcej ustawień trzebaby trochę zmienić ten kod na np.

 

if (tw.Ilosc>1)
{
   xrLabel.ForeColor=Color.Red;
   font=new Font("Tahoma",15,FontStyle.Bold);
}
else font=new Font(ReportFooter.Font.FontFamily,11,FontStyle.Bold);
xrLabel.Font=font;

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

Z Ceną i z notatkami będą pewne kwestie które trzeba brać pod uwagę.

 

Po pierwsze cena towaru nie musi być taka sama we wszystkich transakcjach.

Więc zestawienie będzie brało pierwszą cenę jaką napotka, czyli raczej przypadkową.

Jeżeli wszystkie sztuki będą sprzedawane w tej samej cenie - nie będzie problemu.

 

Co do notatek, to będzie to mało praktyczne.

Po pierwsze notatkę klient umieszcza do transakcji, a nie do towaru.

Więc wszystkie notatki będą powielane przy tylu towarach przy ilu wystąpiły.

Przykład.

 

Macie 10 transakcji po 2 przedmioty, z czego 1 wymaga notatki.

 

Sprzedajecie Ser i Mleko.

 

Klient pisze, że chce Ser Kozi

Klient pisze, że chce Ser Owczy

Klient pisze, że chce Ser Owczy

Klient pisze, że chce Ser Owczy

Klient pisze, że chce Ser Kozi

Klient pisze, że dziękuje za transakcję i chce jakikolwiek ser.

I tak 10x

 

Te wszystkie notatki będą pod Serem i drugi raz pod Mlekiem.

 

Jak któryś klient kupi Ser, Mleko i Jajka, jego notatka, ze wybiera ser Kozi będzie też pod Jajkami.

 

Lepiej będzie gdy będziecie mieli 2 przedmioty wymagające wyboru.

Wówczas zbieracz będzie musiał po kilka razy (przy każdym z przedmiotów) przeczytać, czy te notatki są do tego produktu, czy może do innego.

 

Czy to ma sens ?

Czy nie lepiej podmieniać w Sello od razu towary na właściwe rodzaje?

 

Poza tym sensem tego zestawienia było zliczanie unikalnych towarów, dla ułatwienia zbierania. Gdy mam 10x Ser, 10x Mleko i 20 notatek do tego, raczej to nie przyspieszy zbierania.

O wiele lepiej byłoby gdyby było od razu

Ser Kozi 3szt.

Ser Małpi 4 szt.

Ser Dziadka 1szt.

 

Co Wy na to ?

Link to postu

Co do ceny, to mogłoby ją zaciągać z Subiekta (tak jak zdjęcie), niekoniecznie z transakcji. U nas na przykład wszystkie towary przy dostawie są metkowane za pomocą etykiet z nazwą towaru, kodem kreskowym oraz dużą ceną. Staramy się, aby podobne towary różniły się chociaż o 0,01zł co ułatwia "zbieranie" i pomogło nam ograniczyć pomyłki przy wysyłkach. Gdyby cena detaliczna z Subiekta była na liście znacznie ułatwiło by nam zbieranie. Nie wiem tylko czy ktoś korzysta jeszcze z podobnej metody?

 

Co do notatek to może faktycznie masz rację, aczkolwiek my mamy towar pod jedną nazwą (pozycją), a np. w kilku kolorach i tu jest ZONK  :(

Link to postu

Co do ceny, to mogłoby ją zaciągać z Subiekta (tak jak zdjęcie), niekoniecznie z transakcji. U nas na przykład wszystkie towary przy dostawie są metkowane za pomocą etykiet z nazwą towaru, kodem kreskowym oraz dużą ceną. Staramy się, aby podobne towary różniły się chociaż o 0,01zł co ułatwia "zbieranie" i pomogło nam ograniczyć pomyłki przy wysyłkach. Gdyby cena detaliczna z Subiekta była na liście znacznie ułatwiło by nam zbieranie. Nie wiem tylko czy ktoś korzysta jeszcze z podobnej metody?

 

Co do notatek to może faktycznie masz rację, aczkolwiek my mamy towar pod jedną nazwą (pozycją), a np. w kilku kolorach i tu jest ZONK  :(

 

Cena musi być brana z transakcji, bo towar nie musi pochodzić z Subiekta.

Pamiętaj, że jest to zestawienie z Sello i musi działać we wszystkich konfiguracjach. :P

 

A poza tym nawet jak towar jest z Subiekta, to cena może być inna na aukcji.

 

Jednak, gdy macie takie same ceny na Allegro i w Subiekcie to nie powinno być różnicy skąd jest brana.

 

Notatki postaram się dorobić z tymi mankamentami, myślę, że dodam opcję wyłączenia drukowania notatek, dzięki czemu jak się nie sprawdzą każdy będzie mógł się ich pozbyć.

 

Przy okazji odkryłem błąd obecnej wersji polegający na tym, że towary dodane ręcznie są zawsze grupowane w jeden. Będzie to poprawione w kolejnej wersji.

Link to postu

Taka mała podpowiedź ;)

 

Ciężko wszystko upchać na jednej liście magazynowej i dlatego odkąd istnieją magazyny i pakowacze to jest "odwieczne" rozróżnienie na dwie listy:

1. Lista Ks. Robaka czyli "lista dla zbieraczy" - osób, które mają iść na magazyn, znaleźć towar i go przynieść do działu pakowania. I wg mnie ta lista jest super zajebista i ma wszystko to, co taka lista mieć powinna. Jeśli klient musi dokonać wyboru koloru i podaje go w notatce to towar wirtualny z aukcji powinien być zamieniony na właściwy w samej transakcji i wtedy na tej liście drukuje się już właściwy towar.

Następny poziom tej listy to kolektory ;)

 

2. "Lista dla pakowaczy" - na podstawie której powinno się odbywać pakowanie i wtedy na tej liście są wszystkie informacje dotyczące konkretnej paczki, informacje o cenie, sposobie wysyłki, notatki, itp.

Następny poziom tej listy to moduł do pakowania w Sello ;)

 

U nas drukujemy dwie listy magazynowe - Ks Robaka dla zbieraczy i domyślną Sello dla pakowaczy. Jeśli jest potrzeba to zbieracz bierze również ze sobą listę dla pakowaczy.

Link to postu

Mam małą prośbę (z uwagi na to że pracuję na dwóch bazach SN i GT) - jak lista (dla zbieraczy) będzie przerabiana to może udało by się ją przekształcić w listę dla konfiguracji Sello/Nexo? Próbowałem ją ustawić pod Nexo ale mi się nie udało...

 

Tak wiem, niestety obecnie nie działa na nexo.

Nie mam nawet jak testować bo nie mam nexo, ani dokumentacji do niej.

 

Więc w tej chwili pozostaje jedynie GT.

Ale prędzej czy później będzie na nexo też.

Link to postu

Subiekt działa i jest powiązany z sello. W raporcie wpisałem dane potrzebne do zalogowania się do bazy oraz numery pól własnych z sgt.

 

sello 1.18.0, subiekt 1.38

Prawdopodobnie uruchamiasz wydruk na komputerze klienckim. Sprawdź czy ten wydruk pójdzie Ci na serwerze.

 

Jak na serwerze idzie, a na kliencie nie - to może to być spowodowane zabezpieczeniami Windowsa XP. Żeby poszedł na komputerze klienckim to trzeba najpierw nawiązać połączenie do udostępnionego dysku na serwerze i potem wydruk już idzie. Coś kojarzę, że ostatnio też się spotkałem z tym błędem i tak sobie poradziłem.

Link to postu
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...