M. K. 29 Napisano 6 Września 2018 Udostępnij Napisano 6 Września 2018 w Allegro Smart To normalne, by nie księgować pozycji na fakturze, która nie jest kosztem. Podobnie postąpisz jeśli zatankowałeś samochód i kupiłeś hot-doga. Tylko paliwo leci w koszty, jedzenie możesz pominąć. Cytuj Link to postu
J N 15 Napisano 6 Września 2018 Udostępnij Napisano 6 Września 2018 w Allegro Smart 5 godzin temu, M. K. napisał: To normalne, by nie księgować pozycji na fakturze, która nie jest kosztem. Podobnie postąpisz jeśli zatankowałeś samochód i kupiłeś hot-doga. Tylko paliwo leci w koszty, jedzenie możesz pominąć. Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale z tego co wiem to każda kwota która wpływa na konto firmowe musi mieć przełożenie w dokumentach i musi być zaksięgowana. Przecież gdy na twoje konto wpływa 108 zł to nie wystawiasz FV na 100 zł. Stąd pojęcie refakturowania. A wysyłka jest kosztem -> w końcu ponoszę koszt wysyłki a dokładniej przenoszę (refakturuję) go na klienta. Ale mogę się mylić Wracając do tematu: otrzymałem odpowiedź od Allegro, żeby pieniądze za przesyłkę zwracać na ich konto -> żartownisie kurde Cytuj Link to postu
M. K. 29 Napisano 6 Września 2018 Udostępnij Napisano 6 Września 2018 w Allegro Smart 3 minuty temu, Keeper napisał: Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale z tego co wiem to każda kwota która wpływa na konto firmowe musi mieć przełożenie w dokumentach i musi być zaksięgowana. ale tu mowa o stronie kupującego i kwocie, która nie wypływa z konta firmy kupującego, więc kupujący nie powinien księgować kosztów wysyłki jako kosztu. sprzedający owszem musi wystawić fakturę za towar plus koszt wysyłki bo taką kwotę otrzymał. i sprzedającego nie interesuje skąd dokładnie te pieniądze. Cytuj Link to postu
Mariusz Kownacki 105 Napisano 6 Września 2018 Udostępnij Napisano 6 Września 2018 w Allegro Smart Allegro miało taką myśl, że jak klient dokona zwrotu poprzez Allegro smart, to koszt wysyłki zwracane jest na konto techniczne Allegro poprzez zwrot Payu. Nie pomyśleli jednak, że dużo sprzedawców, nie będzie przetrzymywać środków na koncie Payu przez 14 dni. Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 6 Września 2018 Udostępnij Napisano 6 Września 2018 w Allegro Smart A czy gdy klient kupi przez Smart, to sprzedający otrzymuje powiadomienie, że to było przez Smart ? Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 1 012 Napisano 6 Września 2018 Udostępnij Napisano 6 Września 2018 w Allegro Smart 9 minut temu, Ks. Robak napisał: A czy gdy klient kupi przez Smart, to sprzedający otrzymuje powiadomienie, że to było przez Smart ? Nie. Cytuj Link to postu
Sebastian Mika 4 Napisano 6 Września 2018 Udostępnij Napisano 6 Września 2018 w Allegro Smart 1 godzinę temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał: Nie. Robią z tego wielką tajemnice. Przecież to nie jest jakieś przekazywanie zaufanych danych o kliencie. Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 6 Września 2018 Udostępnij Napisano 6 Września 2018 w Allegro Smart (edytowane) W takim razie jak mam zwrócić koszt przesyłki na rzecz Allegro, gdy nie wiem który koszt mam zwrócić? Edytowane 6 Września 2018 przez Ks. Robak Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 1 012 Napisano 6 Września 2018 Udostępnij Napisano 6 Września 2018 w Allegro Smart 19 minut temu, Ks. Robak napisał: W takim razie jak mam zwrócić koszt przesyłki na rzecz Allegro, gdy nie wiem który koszt mam zwrócić? Jeśli Kupujący zwraca przez allegro (bo wtedy ma darmowy zwrot) to ma być zaznaczone w mailu allegro, żeby nie zwracać na wysyłkę. Sam nie wiem, bo nie miałem takiego zwrotu jak na razie. Jeśli zwróci inaczej to nie masz takiej informacji... Cytuj Link to postu
J N 15 Napisano 6 Września 2018 Udostępnij Napisano 6 Września 2018 w Allegro Smart (edytowane) 31 minut temu, Ks. Robak napisał: W takim razie jak mam zwrócić koszt przesyłki na rzecz Allegro, gdy nie wiem który koszt mam zwrócić? Ja musiałem przekazałem sprawę do mądrzejszych ode mnie, ponieważ temat jest za bardzo zagmatwany. Przesyłkę fakturuję na klienta, ponieważ o tym że jest SMART dowiem się dopiero w przypadku zwrotu. Tak więc wątpię, że pieniądze za przesyłkę zafakturowane na klienta mogę oddać na konto Allegro. Allegro umywa ręce pisząc, że nie mogą udzielać porad księgowych. Moje kompetencje się tu kończą Edytowane 6 Września 2018 przez Keeper Cytuj Link to postu
Dariusz Pawlak 11 Napisano 7 Września 2018 Udostępnij Napisano 7 Września 2018 w Allegro Smart wg. mnie to niedługo wybuchnie z tego spora afera skarbowa, bo cały pomysł jest nie logiczny. tego wszystkiego nie da sie logicznie poksiegowac Cytuj Link to postu
Dariusz Pawlak 11 Napisano 7 Września 2018 Udostępnij Napisano 7 Września 2018 w Allegro Smart u nas robimy tak: klient płaci za towar + wysyłka, zwraca towar za darmo, i allegro pisze w formularzu zwrotu żeby nie zwracać za wysyłkę, więc wystawiamy korektę lub zwrot do paragonu tylko na towar, wszystko jest ok bo nawet dzięki temu nie jesteśmy stratni na kosztach dostawy, dopóki allegro nie będzie chciało tej kasy, ale pewnie doliczą to do rachunku, tylko co w sytuacji gdy klient nie wypełni zwrotu przez allegro ? wtedy trzeba zwrócić całość, i allegro nic nie wiem wiec kasy nie powinno brać, ale jak wystąpimy o zwrot prowizji to wtedy sie dowie i co wtedy ? Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 7 Września 2018 Udostępnij Napisano 7 Września 2018 w Allegro Smart Właśnie. Dla mnie to też jest bardzo nielogiczne i póki co nie widzę podstaw prawnych do tego wszystkiego. Zgodnie z moim rozumowaniem powinniśmy wystawiać w przypadku Smart fakturę na koszty na rzecz Allegro. Cytuj Link to postu
Dariusz Pawlak 11 Napisano 7 Września 2018 Udostępnij Napisano 7 Września 2018 w Allegro Smart tyle że my w momencie opłaty klienta nie wiem czy korzystał ze smartu, ja mysle ze to moze działać tak: KLIENT KUPUJE PAKIET. allegro wystawia mu fakturę, klient kupuje towar, nie płaci za wysyłkę, allegro daje nam te pieniądze ale rachunek za to wystawia (pewnie w mniejszej kwocie bo przecież i tak od kwoty 40 zł. ma minimum 4 zł. prowizji) na pocztę lub inpost. My wysyłając towar oddajemy te pieniądze firmie dostawczej i wtedy oni nam wystawiają fakturę za usługę, sytuacja komplikuje się trochę w momencie zwrotu, ale stratna jest tylko poczta lub inpost czy tez kiosk, bo nie sądzę żeby w jakiejkolwiek sytuacji stratne było allegro. w momencie zwrotu klient nie dostaje kasy za płatność bo jej nie zapłacił, zwrot na korekcie robimy tylko za towar bo tylko to uległo zwrotowi,(i tak naprawdę to to jest rozsądne a nie to że zgodnie z ustawa konsumencką zwraca sie także koszty wysyłki które przecież nie zostały oddane do sklepu.) kasy za wysyłkę nie zwracamy ale tez nie jest to nasz zarobek bo ją wcześniej wydaliśmy. JEŚLI CHODZI O MNIE TO MNIE SIĘ TO PODOBA.Zwłaszcza że czasem zdarza się że klient zamówi ciut więcej niż teoretycznie powinna wejść do paczki i wtedy allegro płaci dwukrotnie za dostawę, a czasem uda się to do jednej paczki upchać (choć limity wymiarowe i wagowe to utrudniają) Cytuj Link to postu
Dariusz Pawlak 11 Napisano 7 Września 2018 Udostępnij Napisano 7 Września 2018 w Allegro Smart jest oczywiście mały problem z klientem który nie wydaje pieniędzy z konta ale dostaje je na fakturze. czy powinien to wrzucać w koszty? NIE BO JUŻ DOSTAŁ FAKTURE NA ABONAMENT OD ALLEGRO tylko który klient nie odliczy ? a ilu nie powiadomi ksiegowej ? przecize nie kazdy ma pelna księgowasc Cytuj Link to postu
HotKey . 249 Napisano 14 Września 2018 Udostępnij Napisano 14 Września 2018 w Allegro Smart Dnia 9/5/2018 o 13:13, Ks. Robak napisał: Sprzedawca na fakturze napisał nam Płatne 0 dni, do zapłaty 108,99 zł. W takich przypadkach podpinałem potwierdzenie zapłaty pod fakturę. Teraz podepnę 100 zł. Czyli mam niezapłaconą do końca fakturę. Ciekawe co KAS na to przy kontroli. Masz przychód podobnie jak przy pożyczkach z konta firmowego księgujesz przychód, nie wiem tylko czy księgujesz też do VAT, ale przychód na pewno. Cytuj Link to postu
Dariusz Pawlak 11 Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 w Allegro Smart Sello umozliwia z automatu dopisywanie koszt wysyłki jako jedna pozycja z magazynu a czy można uwidocznik ba fakturze lub paragonie jaki to kurier? Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 22 Września 2018 Udostępnij Napisano 22 Września 2018 w Allegro Smart @siwydtp zdaje się, że tak, choć nie w pozycji towarów, a w uwagach. I tylko na fakturze, ewentualnie PAi. W ustawieniach zewnętrznego systemu sprzedaży na zakładce dokumenty możesz wpisać jako szablon uwag na dokumencie [Transakcja::Dostawca]. Cytuj Link to postu
Dariusz Pawlak 11 Napisano 22 Września 2018 Udostępnij Napisano 22 Września 2018 w Allegro Smart dzięki ale to wiem , chodzi mi bardziej o pozycje , pozwoliło by to na sprawdzenie ile za wysylki wziałem a ile zapłaciłem Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 770 Napisano 24 Września 2018 Udostępnij Napisano 24 Września 2018 w Allegro Smart Mamy w planach. Cytuj Link to postu
Dariusz Pawlak 11 Napisano 26 Września 2018 Udostępnij Napisano 26 Września 2018 w Allegro Smart moze ktos wie czemu jak dodaje mi numer przesylki samo przez api - od fedexu i dhl to nie podswietla sie na zolto ze oczekuje na wyslanie numeru do allegro i trzeba recznie wymusic Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 1 012 Napisano 26 Września 2018 Udostępnij Napisano 26 Września 2018 w Allegro Smart Bo te programy niewłaściwie zapisują nr w bazie Sello. Nie biorą pod uwagę nowych wymagać Sello dot. synchronizacji numerów. Cytuj Link to postu
Dariusz Pawlak 11 Napisano 27 Września 2018 Udostępnij Napisano 27 Września 2018 w Allegro Smart czyli ja z tym nic nie moge zrobic ? Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 1 012 Napisano 27 Września 2018 Udostępnij Napisano 27 Września 2018 w Allegro Smart 21 minut temu, siwydtp napisał: czyli ja z tym nic nie moge zrobic ? Tylko pisać do autorów programów. Mam ten problem z DHL i ich programem. No chyba, że ST coś wymyśli, bo problem - jak widać na forum - narasta. @Bartosz Rosa ? Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 770 Napisano 27 Września 2018 Udostępnij Napisano 27 Września 2018 w Allegro Smart Wszelkie rozwiązania zewnętrzne wymagają poprawki aby to się oznaczało automatycznie. Proszę przesłać autorom poniższy fragment, będą wiedzieli co z tym zrobić: Cytat Okno paczki w momencie zapisywania sprawdza czy zmienił się numer nadawczy od momentu otworzenia okna. Dodatkowo weryfikuje czy paczka ma nadrzędną transakcję, która z kolei ma powiązanie z fodem - tylko wtedy jest sens w ogóle wysyłać numer do Allegro. Jeśli z tych porównań wychodzi, że trzeba wysłać numer do Allegro to w paczce ustawiane jest nowe pole pc_SendingNumberSyncState na wartość 2, która oznacza, że numer oczekuje na wysłanie. Inne wartości tego pola są opisane w dokumentacji bazy. Ustawienie tego pola jest konieczne aby Sello wysłało numer przesyłki do Allegro. A w razie pytań, niech się skontaktują z nami. Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.