Skocz do zawartości

Sello 1.8.0 BETA do pobrania

Polecane posty

Wersja 1.8.0 w wersji BETA jest dostępna do pobrania stąd.

 

Zwracamy uwagę iż jest to wersja BETA i nie wszystko może funkcjonować prawidłowo. Przed jej instalacją należy bezwzględnie wykonać kopię zapasową bazy danych.

 

Dołożyliśmy wszelkich starań aby wersja BETA nie zawierała błędów uniemożliwiających pracę jednak nie można błędów wykluczyć.

 

Głównym zadaniem tej wersji jest wyłapanie problemów i sugestii, które wystąpią w środowisku zewnętrznym.

 

Dlatego instalację tej wersji polecamy głównie zaawansowanym użytkownikom Sello.

W tym temacie proszę również o zgłaszanie sugestii, błędów do funkcjonalności w tej wersji.

 

UWAGA! Po instalacji wersji beta koniecznie trzeba pobrać parametry z serwisu z opcją wymuszenia. W przeciwnym wypadku nie będzie możliwości zapisania dostaw w słowniku.

 

Informacje o wersji 1.8.0 BETA

 

Główną nową funkcjonalnością w wersji 1.8 jest obsługa formularzy pozakupowych Allegro. Formularze przypisane do transakcji widoczne są na liście transakcji pod postacią ikon. Brak ikony oznacza brak formularza.

 

fod-grid.png.2d3a5221b012db9491f6ec3d2b1b8821.png

 

Ikona w kolorze zielonym oznacza zgodność danych w formularzu z aktualnymi ustawieniami transakcji. Czerwona ikona formularza oznacza iż są różnice i należy je zweryfikować (w zasadzie sprowadza się to do konieczności zmiany danych w transakcji).

Ikonka płatności automatycznych może, ale nie musi wystąpić przy formularzu. Oznacza ona, że klient opłacił transakcję korzystając z płatności elektronicznych na serwisie (aktualnie Płacę z Allegro). Czerwony kolor tej ikony oznacza, że kwota wpłacona przez klienta różni się od aktualnej wartości transakcji. Zazwyczaj różnica wynika z innego sposobu wysyłki, który również ma inny koszt, lub z tego, że jeden formularz przypięty jest do kilku transakcji jednego klienta.

W przypadku gdy do transakcji przypiętych jest kilka formularzy, z transakcją porównywany jest ostatni utworzony formularz.

 

W oknie edycji transakcji pojawiła się nowa zakładka Formularze, na której po lewej stronie prezentowane są aktualne ustawienia w transakcji, a po prawej formularze powiązane z transakcją. Formularze ustawione wg daty można przeglądać zmieniając zakładkę na samym dole danych z formularzy. Zakładki te zawierają datę wypełnienia formularza.

 

1.png.8758a18efe00bcfa5f5aff2fcc86512c.png

 

Pola w których są różnice oznaczone są czerwonym tłem. Przyciski oznaczone znakiem "<" służą do kopiowania danych z formularza do transakcji. Można wykonać kopiowanie pojedynczych pól lub wszystkich przyciskiem "Kopiuj wszystko".

Kopiowanie wpłaty porównuje czy wpłacona kwota jest równa aktualnej wartości transakcji. Jeśli tak jest to rejestrowana jest pełna wpłata (ctrl+w na zakładce Podstawowe).

Porównywanie adresów a dokładniej numerów telefonów odbywa się z pewną dodatkową "inteligencją", gdyż jak wynika ze wstępnych badań klienci wypełniają ten sam numer zapisując go zupełnie inaczej (ze spacjami, nawiasami, etc). Porównywanie pomija wszelkie znaki inne niż cyfry w numerze telefonu.

Zaznaczenie opcji faktura przez klienta porównywane jest z ustawieniem takiego dokumentu w transakcji. Jeśli jest tam ustawiony paragon to pola te będą oznaczone czerwonym kolorem. Przycisk kopiowania w tej sytuacji ustawi fakturę jako dokument końcowy.

Dodatkowe informacje kopiowane są jako notatka do transakcji z prefiksem "wiadomość od klienta".

Pole "Formularz dotyczy" zawiera wszystkie transakcje, które są powiązane z formularzem i jest wypełniane tylko gdy klient wypełnił formularz dla więcej niż jednej transakcji.

 

Ważne! Automatyzacja kopiowania danych z formularzy do transakcji w Sello wymaga powiązania dostaw definiowanych na aukcji z dostawami, które obsługiwane są przez Sello. Nowo założona baza danych ma te powiązania już zapisane oraz dodane ma wszystkie obsługiwane przez Allegro sposoby wysyłki. W bazach aktualizowanych z poprzedniej wersji niestety tych powiązań nie ma, bo nie da się jednoznacznie określić, które dostawy zdefiniowane przez użytkownika w Sello powinny być przypisane do dostaw Allegro. Stąd konieczność ręcznego powiązania używanych dostaw Allegro na dostawy zdefiniowane w Sello.

 

O fakcie, że brakuje powiązania użytkownik będzie powiadomiony przy próbie aktualizacji transakcji z formularza. Po kliknięciu w przycisk przenoszący metodę płatności oraz koszt i sposób wysyłki wyświetlony zostanie komunikat w chmurce.

 

2.png.b0342c30ff401f3d7ba296fe558749ec.png

 

W takiej sytuacji należy dodać odpowiednie powiązanie (mapowanie) w sposobie dostawy, któremu odpowiada w tym przypadku dostawa Allegro zdefiniowana jako Paczka pocztowa priorytetowa. W tym celu otwieramy w Sello słownik dostaw (Administracja > Słowniki > Wysyłka towarów - Sposoby wysyłki) i wybieramy edycję dostawy, która odpowiada temu sposobowi wysyłki. W naszym przypadku jest to dostawa Sello o nazwie Paczka priorytetowa.

 

3.png.a8278cc758985fe08169a8d045031702.png

 

Listę wszystkich dostaw można tutaj dodatkowo filtrować po dostawcy, tutaj Poczta Polska. W oknie edycji dostawy Sello dodana została nowa sekcja na samym dole.

 

fod-mapowanie-mapowanie.png.58f9263e11677e5db18f5460d856a58b.png

 

Po lewej stronie na liście (1) znajdują się opcje wysyłki zdefiniowane przez Allegro. Należy odszukać tutaj opcję Przesyłka pocztowa priorytetowa i powiązać ją z aktualnie edytowaną dostawą Sello za pomocą przycisku (2) lub dwukliku. Pojawi się ona na liście (3). Dla większości dostaw na liście (3) będzie znajdować się tylko jedno powiązanie. Dwa powiązania mogą wystąpić np. dla odbioru osobistego, jako Odbiór osobisty oraz Odbiór osobisty po przedpłacie, gdyż Sello nie rozróżnia tutaj dwóch osobnych sposobów dostawy (jest do tego typ transakcji).

 

Po zapisaniu, jeśli klient wybierze w formularzu pozakupowym sposób dostawy, Sello będzie w stanie ustawić odpowiednią dostawę oraz jej koszt w transakcji, po kliknięciu przycisku przenoszącego dane.

 

Zmianie uległo okno transakcji

 

Na pierwszej zakładce pojawił się teraz adres dokumentowy oraz możliwość wyboru typu dokumentu (tylko w przypadku współpracy z Subiektem GT). Zniknęła zakładka Dokumenty, a jej inne, mniej istotne ustawienia znajdują się teraz na zakładce Cechy.

Adresy prezentowane są w sposób blokowy przez co powinny być bardziej czytelne.

 

Wystawianie kolejnych aukcji z przesunięciem czasowym

 

180-przesuniecie-czasowe.png.d0bf434b6634e87f59f91272f9408223.png

 

Przy ustawianiu czasu rozpoczęcia aukcji można teraz określić przesunięcie pomiędzy każdą kolejną aukcją zaznaczoną do zmiany czasu.

 

 

Lista zmian

 

Allegro

- Dodano obsługę formularzy pozakupowych oraz Płacę z Allegro

- Dodano obsługę zakupów od niezarejestrowanych kupujących na serwisie Aukro.cz

- Usunięto obsługę serwisu węgierskiego teszvesz.hu w związku z zaprzestaniem wsparcia przez WebApi Allegro.

 

Archiwizacja i dearchiwizacja

- Dodano szczegółowe informacje w oknie informującym o nieudanej dearchiwizacji bazy danych

 

Aukcje

- Dodano filtr: gotowe do wystawienia

- Dodano możliwość wystawiania aukcji ponownie na 3 dni

- Dodano możliwość wystawienia kolejnych aukcji z przesunięciem czasowym

- Dodano opcję synchronizacji cen aukcji przygotowanych z kartoteki towarów w menu głównym

- W oknie zbiorczej zmiany daty wystawienia aukcji do domyślnego czasu dodawana jest minuta (do tej pory był to czas aktualny co wymuszało przestawienie go o minutę aby zamknąć okno)

- Zwiększono długość tytułu aukcji

 

eBay

- Poprawiono błąd z ustawianiem dostaw dla różnych krajów

- Usunięto mylące i niepotrzebne błędy i ostrzeżenia przy synchronizacji z serwisem

- Zmieniono sposób działania definicji polityki zwrotów

 

Inne

- Dodano domyślny szablon notatki wstawiany przy tworzeniu nowej notatki w transakcjach i paczkach

- Dodano pole z numerem telefonu do struktury adresowej

- Poprawiono błędnie wstawianego autora notatki w przypadku dodawania notatek z szablonu utworzonego przez osobę inną niż aktualnie zalogowana

- Wprowadzono poprawkę na niedziałające menu kontekstowe

 

Klienci

- Dodano filtr: z cechą: (brak)

 

Moduł diagnostyczny

- Dodano informację o włączonym logowaniu komunikacji z serwisami aukcyjnymi

- Dodano możliwość ręcznego wywołania procedur wyszukujących problemy oraz pobierania ważnych informacji (link Odśwież na Stronie głównej)

- Dodano możliwość zmiany rozmiaru okna notyfikacji

- Dodano pomocne informacje w sytuacjach kończącej się licencji

- Dodano powiadamianie o wyłączonym wystawianiu aukcji o zadanym terminie

- Poprawiono błąd w usuwaniu nieaktualnych notyfikacji o licencjach

- Zmieniono ikony notyfikacji

 

Paczki

- Dodano informację o istniejących wiadomościach powiązanych z paczką przy usuwaniu paczki zamiast standardowego błędu o naruszeniu integralności danych

- Dodano numer telefonu ze struktury adresowej w podglądzie szczegółów paczki

 

Raport

- Dodano nazwę konta do informacji o braku licencji

 

Słowniki

- Dodano możliwość ustawienia powiązań pomiędzy dostawami w Sello a sposobami dostawy Allegro

- W nowej bazie danych dodano sposoby wysyłki zdefiniowane w serwisie Allegro

 

Strona główna

- Przywrócono działanie uprawnienia do danych finansowych na Stronie głównej

 

Towary

- Dodano filtr: z cechą: (brak)

- Dodano opcję filtru o stanie: minimalnym

- Zmieniono sposób filtrowania stanu powyżej minimalnego tak aby nie był uwzględniany stan minimalny

 

Transakcje

- Adres dokumentowy jest teraz powiązany z konkretną transakcją (podobnie jak adres wysyłkowy) a nie jak było dotąd, brany z danych klienta w momencie wystawiania dokumentu

- Adres wysyłkowy oraz dokumentowy wyświetlany jest teraz blokowo, aby ułatwić użytkownikowi jego odczytywanie

- Dodano adres dokumentowy w podglądzie szczegółów transakcji

- Dodano dwie kolumny ze statusami (ikony) do listy transakcji na potrzeby formularzy pozakupowych oraz Płacę z Allegro

- Dodano kolumnę Koszt dostawy (domyślnie ukryta)

- Dodano możliwość wpisania kosztu transportu przy grupowaniu transakcji

- Dodano numer telefonu ze struktury adresowej w podglądzie szczegółów transakcji

- Dodano zakładkę z formularzami pozakupowymi od klientów Allegro

- Pole z adresem dokumentowym jest widoczne również w przypadku braku podłączenia do zewnętrznego systemu handlowego.

- Usunięto zakładkę Dokumenty z okna edycji transakcji. Dane do dokumentów widoczne są teraz na głównej zakładce transakcji. Pozostałe opcje przeniesiono na zakładkę Cechy

- Wprowadzono poprawki przy pobieraniu transakcji, które mogły unimożliwiać ich pobieranie w specyficznych sytuacjach

- Zablokowano możliwość wyboru typu zamówienia po wystawieniu dokumentu końcowego

- Zmieniono nazwę opcji filtra cech z (bez cech) na (brak)

 

Wiadomości

- Dodano informację o powiązaniu szablonu wiadomości z wiadomością automatyczną przy usuwaniu szablonu zamiast standardowego błędu o naruszeniu integralności danych

- Poprawiono błąd wyświetlania nazwy odbiorcy w polu Od w podglądzie wiadomości

- Zmieniono sposób podpinania wiadomości do transakcji. W przypadku transakcji zgrupowanej wiadomość podpinana jest do grupy transakcji

 

Współpraca z Subiektem GT

- Poprawka stabilności przy synchronizacji z zewnętrznym systemem

 

Wydruki

- Dodano tag: Adres_Telefon

- Dodano tag: Klient_Email

 

 

 

Link to postu

Ja do tej pory nie ściągam maili przez sello, więc zapytuję czy do obsługi formularzy muszę je pobierać? czy też są pobierane przez api?

 

Bartek już gdzieś pisał, że informacje z formularzy są pobierane z API Allegro

 

Edit: o, tutaj jest to napisane http://forum.sello.pl/index.php?topic=4405.msg27729#msg27729

Link to postu

Na razie jest OK (jeszcze nie wchodziłem w dostawy, ale to pod wieczór będzie czas). Na pierwszy rzut oka za wąska jest sekcja transakcji "zawartość". Myślę, że nie tylko ja mam po kilka/kilkanaście produktów w transakcji. Przewijanie jest uciążliwe (choć rzadko potrzebne). Może choć rozszerzyć żeby było widać 3 rzędy? Może być rozszerzanie opcjonalne, bo mamy różne monitory. Ale formularze są super!

 

Bartek, bo się nie przyjrzałem, filtrowania towarów wg wystawienia na różnych kontach to jeszcze nie ma?

 

Oops! Zauważyłem, żeby nie instalować bety, a ja już postawiłem... Myślę, że nie będzie z tego powodu szkód...

Link to postu

Pomysłów było kilka różnych, ostatecznie ze wstępnych testów ten okazał się najlepszy.

 

Póki co nie udaje nam się powtórzyć występowania błędu przy edycji dostaw.

 

Mam jednak pewne podejrzenia. Proszę wymusić pobranie parametrów z serwisu i sprawdzić czy wtedy istnieje możliwość zapisania dostawy.

 

Niestety bardziej "upchać" zakładki podstawowej się nie dało. Natomiast lista towarów powiększa się, że się tak wyrażę, najszybciej, więc wystarczy nieco powiększyć okno aby widzieć więcej towarów. Jeśli będzie to uciążliwe dla osób posiadających małe monitory to pewnym rozwiązaniem jest dodanie osobnej zakładki z listą towarów.

 

Filtrowania jeszcze nie ma. Błąd znaleziony w becie nie jest szkód raczej nie spowoduje, ale uniemożliwia obsługę formularzy w całości.

 

edit: jednak powtarzamy ten błąd, występuje on gdy nie zostaną pobrane parametry z serwisu. Wymuszenie pobrania powinno w tej sytuacji pomóc.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...