Skocz do zawartości

Sello 1.8.0 BETA do pobrania

Polecane posty

pierwsze wrażenia pozytywne

- u mnie również link do płatności nie działa: płatność wg Sello 171754235

 płatność wg allegro 95080556

- w zakładce Formularze -> Dane z Formularzy po zakupowych  na dole

  przy większości jest data i godzina, natomiast przy dwóch jest 00:00:00

  (w obu przypadkach kupujący wypełnili FOD)

- u mnie synchronizacja z Subiektem ok - nawet dla towaru w nazwie z /

 

dla informacji:

- nie odbieram maili przez Sello

- nie miałem okazji przetestować transakcji zgrupowanej

Link to postu

Zainstalowałem.  Ogólnie świetnie - na pewno będzie to sporo usprawnienie bieżącej obsługi.  Kilka uwag krytycznych:

1. Brakuje informacji na liście przesyłek (Słowniki->Wysyłka towarów-Sposoby wysyłki), z jaką przesyłką Allegro powiązana jest dana przesyłka w Sello.  Przypadek, gdy powiązana będzie więcej niż jedna przesyłka z Allegro będzie b. rzadki - można albo wymienić je po przecinku, albo wpisać tylko liczbę powiązań

2. Po zgrupowaniu transakcja ma stan W trakcie realizacji (zamiast, jak dotąd, Nowa).

3. Faktycznie niekiedy zakładka formularza (konkretnego) zamiast datą wypełnienia opisana jest etykietą "00:00:00".  Z moich obserwacji wynika, że taka sytuacja ma miejsce, gdy do transakcji jest więcej niż jeden formularz - wtedy pierwszy jest OK, a kolejne mają zera.

Link to postu

Bardzo mnie się podoba nowa wersja :) Podaję jeszcze kilka uwag:

 

1 - adres dokumentowy ładnie się przeklikuje do danych transakcji, jednak nie trafia do zakładki widocznej po kliknięciu ołówka i nadal trzeba go tam wpisywać ręcznie;

2 - w związku z tym tag [Klient::AdresDokum] w szablonach maili działa tylko po ręcznym wpisaniu tych danych; ten tag także nie wpisuje nr NIP;

3 - przy okazji: dobrze by było aby okienko tworzenia szablonu maili po ręcznym przeskalowaniu zapamiętywało swój rozmiar.

Link to postu

No i mam pierwszy problem. Dość poważny i nie wiem z czego wynika, choć stawiam, że allergio jak zwykle dało d*y. Przyszła transakcja. Później mail od klienta, że kupił 1szt, odświeżył (pewnie przeglądarkę) i wyszło mu, że kupił 2szt. Następnie dociera mailem FOD z tymi 2 sztukami z wyborem iPKO, a więc w zamyśle klienta była płatność PzA. Informacji o płatności nie ma. Ale co najgorsze, w Sello nie ma również FOD'a do tej transakcji. Czyli przy takich chopkach, jeśli zrezygnuję z czytania FODów mailowych na rzecz FODów przez API, a klient zmieni sobie adres do wysyłki, to mam pewność, że wysyłam paczki w kosmos.

Link to postu

No i mam pierwszy problem. Dość poważny i nie wiem z czego wynika, choć stawiam, że allergio jak zwykle dało d*y. Przyszła transakcja. Później mail od klienta, że kupił 1szt, odświeżył (pewnie przeglądarkę) i wyszło mu, że kupił 2szt. Następnie dociera mailem FOD z tymi 2 sztukami z wyborem iPKO, a więc w zamyśle klienta była płatność PzA. Informacji o płatności nie ma. Ale co najgorsze, w Sello nie ma również FOD'a do tej transakcji. Czyli przy takich chopkach, jeśli zrezygnuję z czytania FODów mailowych na rzecz FODów przez API, a klient zmieni sobie adres do wysyłki, to mam pewność, że wysyłam paczki w kosmos.

 

Wg mnie i tak trzeba rzucać okiem na maile, bo klienci czasami zmieniają adresy zwykłym mailem (nie FOD-em). Poza tym formularze - jak mi się wydaje - nie muszą schodzić od razu z transakcją, bo klient może go wypełnić później. Jak dla mnie największa funkcjonalność FOD w sello to fakt, że nie trzeba zmian wklepywać ręcznie. A co do płatności to wielu wybiera PzA a płaci on-line ze swojego banku.

Link to postu

Witam.

 

No przyznam, że jest postęp :) Wreszcie nie trzeba przeklikiwać ręcznie adresów. Jako że i tak porównuję z mailami FoD w Sello, to naciśnięcie jednego guzika pod tytułem kopiuj wszystko jest świetnym rozwiązaniem. Jednego mi brakuje po godzinie zabawy z nowym sello - możliwości zmiany adresu w zakładce formularza.

 

Generalnie jest tak - otwieram transakcję, od razu do klikam do FODa, klikam kopiuj wszystko i patrzę w adres porównując go z mailem (okno obok, thunderbird). Jeśli wszystko się zgadza, klikam OK. Transakcja ląduje w paczkach. Ale jeśli adres się nie zgadza (wpisany inny w uwagach lub podany w osobnym mailu), to aby go zmienić muszę wrócić do zakładki Podstawowe. Gdyby była opcja zmiany adresu w Formularzu, byłby jeden klik mniej - myślę, że dotyczy to każdego z nas?

Link to postu

Uwaga na telefon.

Klient w FOD podaje nowy telefon i ...

na wydruku PP pojawia się telefon domyślny klienta

pomogło przestawienie na wydruku z Paczka - Klient_telefon

na Paczka - Odbiorca_telefon

po zmianach telefon jest prawidłowy, niestety zniknęły kody kreskowe, jeszcze nie wiem dlaczego  :(

Edycja:

Z kodami wszystko OK, po prostu po zmianie w paczce z kuriera na pocztę nie zaznaczyłem - pobierz z puli numerów

 

 

Tak przy okazji osoby, które korzystają z programów zewnętrznych do eksportu danych do firm kurierskich też będą miały problem z telefonem z FOD

ja swój program musiałem przerobić  :)

Link to postu

Ja w swoim programie już poprawiłem. Ale wydaje mi się, że to rozwiązanie powinno być troche inne.

W tej chwili mamy telefon(y) w tablei z danymi klienta. I nowe rozwiązanie - telefony przypisane do adresu do danych paczki, foda itp.

Symulacja: jeśli łykniemy telefon z fora, zostanie on przypisany do transakcji, czy też paczki. Załóżmy, że po tygodniu mamy konieczność dodzwonienia się do klienta. O ile się nie mylę, tego nowego telefonu nie znajdziemy już w danych klienta. Musimy szukać w paczkach.

Symulacja 2: telefony wpisywane ręcznie do transakcji np. z maila czy tel. W danych klienta później nie mamy nic.

Proponuję, na pewno - jeśli tel jest dodawany z foda (lub tego unowocześnionego okienka adresu do wysyłki), to aby był on dodawany _również_ do danych klienta. Sugeruję też (choć zdania mogą być odmienne), aby tak dodany telefon stawał się również domyślnym telefonem w profilu klienta, jako najbardziej aktualny.

Niestety, przy wysyłkach niektórymi kurierami telefon to podstawa.

 

Inny problem zauważony dzisiaj.

Przychodzi fod. Mamy ikonkę na liście na czerwono. Akceptujemy w wszystkie zmiany z foda. OK. Ikonka jest zielona. Za godzinę dzwoni albo pisze klient i chce jeszcze jakiejś zmiany. Nanosimy ją ręcznie na transakcję i ... znów ikonkę mamy czerwoną. Jutro przychodzi pracownik, patrzy - czerwona ikonka. Wchodzi w transakcję, znów akceptuje dane z FODa i ... mamy zniknięte zmiany, które klient podał jako ostatnie telefonicznie.

Link to postu

Hmm.

 

Czy wy też tak macie, że nowe Sello uparcie pobiera jakies stare transakcje? Odznaczyłem pobieranie na podstawie zmian w historii, potem zaznaczyłem, potem dałem pobieranie od 1.11, nic - pobiera mi wybiórczo transakcje z września i października, w starym sello już dawno zamknięte. I teraz - nieważne, czy dam w transakcji zakończona ręcznie, czy zrobię jak przy nowej - czyli odkliknę zgodność formularza z transakcją, zarejestruję wplatę i oznaczę paczkę jako wysłaną - i tak po kolejnej synchronizacji pojawia się ta sama transakcja. Albo pojawiają się inne :) ale też już niebyłe. Poza tym mam nagle masę transakcji w zakładce do paczek, której praktycznie nie używam, bo z automatu mam zaznaczone, że po wpłacie ma tworzyć paczkę - i te transakcje do paczek to też jakieś zaległe z sierpnia, września. O co chodzić może?

Link to postu

Nadal występuje błąd:

Jeśli w paczki -> do wysłania pierwsza pozycja jest za pobraniem

to na wydruku - lista magazynowa - pozycja pierwsza jest z kosmosu

(login i nazwisko jest prawidłowe, natomiast towar i cenę dubluje z którejś pozycji kolejnej na liście)

 

Czy sortujesz przesyłki na wydruku?  Z tego błędu ewidentnie na to wygląda - być może pojawia się on również w innych sytuacjach, ale z moich dotychczasowych prób sortowania wynika, że pierwsza transakcja na wydruku (po posortowaniu) ma listę towarów z pierwszej transakcji w Sello (przed posortowaniem).  Pozostałe dane (oraz wszystkie dane w następnych przesyłkach) są prawidłowe.  Niezależnie od rodzaju przesyłki/rodzajów przesyłek.

Link to postu

Czy sortujesz przesyłki na wydruku?  Z tego błędu ewidentnie na to wygląda - być może pojawia się on również w innych sytuacjach, ale z moich dotychczasowych prób sortowania wynika, że pierwsza transakcja na wydruku (po posortowaniu) ma listę towarów z pierwszej transakcji w Sello (przed posortowaniem).  Pozostałe dane (oraz wszystkie dane w następnych przesyłkach) są prawidłowe.  Niezależnie od rodzaju przesyłki/rodzajów przesyłek.

 

Tak, sortuję wg nr paczki, tak aby kolejność na liście wysyłkowej oraz na wydruku etykiet była identyczna. Radzę sobie w ten sposób, że najpierw do paczek daję zapłacone potem pobraniowe.

Link to postu

Czego dotyczy parametr "na podstawie dziennika zdarzeń" przy odbieraniu transakcji i fodow ? To jest to samo co w przypadku transakcji i pobierania ich na podstawie histori ?

 

Ponawiam swoje pytanie bo również mam jedną "upartą" transakcję, która mi wraca po synchronizacji i zastanawiam sięczy to nie przez tą opcję dziennika.

Link to postu

Tak, sortuję wg nr paczki, tak aby kolejność na liście wysyłkowej oraz na wydruku etykiet była identyczna. Radzę sobie w ten sposób, że najpierw do paczek daję zapłacone potem pobraniowe.

 

No to niestety - jak pisałem wyżej w Sello (konkretnie w module wydruków) jest błąd, który powoduje wydruk nieprawidłowej listy towarów dla pierwszej paczki na posortowanej liście.  Było to zgłaszane do Sello Team kilka miesięcy temu - nie pamiętam, co dokładnie odpisali, ale na pewno że to zewnętrzny moduł i w związku z tym usunięcie błędu będzie utrudnione.  Możesz poszukać na forum czegoś w rodzaju "sortowanie na wydruku", jeśli interesuje Cię, jak dokładnie wyglądała dyskusja w tym temacie.

Link to postu
Proponuje takze domyslnie ustawic ta funkcje wlaczona (w instalatorze).

Powinno być, widocznie jakiś zgrzyt wystąpił.

 

przy synchronizacji z Subiektem nie pobiera towarów, które mają w nazwie /

np.: PLECAK xxx /czarny/

Czy w Subiekcie towary te są zaznaczone do serwisu aukcyjnego?

 

- w zakładce Formularze -> Dane z Formularzy po zakupowych  na dole

 przy większości jest data i godzina, natomiast przy dwóch jest 00:00:00

 (w obu przypadkach kupujący wypełnili FOD)

Czy może formularze przesłane drogą mailową są jakieś specyficzne w tych przypadkach (czy zawierają datę utworzenia formularza)?

 

Niestety pomimo wymuszenia aktualizacji parametrów nie mogę zamknąć okna. Nadal działa tylko anuluj.

Proszę się upewnić, że została wybrana opcja "wymuś.." oraz, że parametry pobrały się w całości bez błędów.

 

w dalszym ciągu nie jest poprawiony błąd zerowania się kosztów wysyłki przy ich zmianie.

Zatem wprowadzona poprawka nie zadziałała. Jest to trudny błąd do powtórzenia, ale dziękujemy za informację, że poprawka nie zadziałała jak należy. Będziemy pracowali nad usunięciem błędu dalej.

 

Czego dotyczy parametr "na podstawie dziennika zdarzeń" przy odbieraniu transakcji i fodow ? To jest to samo co w przypadku transakcji i pobierania ich na podstawie histori ?

Tak, jest to analogiczna opcja. Generalnie działa tak, że pobiera tylko to co zmieniło się od ostatniego pobrania formularzy. Jeśli nie będzie zaznaczona, Sello pobiera od nowa formularze dla transakcji w stanie nowym i w trakcie realizacji.

Prawdopodobnie niebawem opcja pobierania na podstawie historii będzie domyślną opcją dla transakcji i formularzy a pobieranie pełnych danych będzie opcją dodatkową (relacja będzie odwrócona).

 

1 - adres dokumentowy ładnie się przeklikuje do danych transakcji, jednak nie trafia do zakładki widocznej po kliknięciu ołówka i nadal trzeba go tam wpisywać ręcznie;

Jak rozumiem, chodzi o okno klienta. Celowo te dane nie są tam wpisywane, bo z punktu widzenia dokumentów nie ma takiej potrzeby. Transakcja "trzyma" te dane - w ten sposób 2 transakcje jednego klienta mogą mieć wystawiony dokument na różne dane.

 

2 - w związku z tym tag [Klient::AdresDokum] w szablonach maili działa tylko po ręcznym wpisaniu tych danych; ten tag także nie wpisuje nr NIP;

Zamiast tego można, a w zasadzie trzeba użyć tagu [Transakcja::AdresDokum] jeśli wiadomość dotyczy transakcji.

 

przy okazji: dobrze by było aby okienko tworzenia szablonu maili po ręcznym przeskalowaniu zapamiętywało swój rozmiar.

ok

 

Jednego mi brakuje po godzinie zabawy z nowym sello - możliwości zmiany adresu w zakładce formularza.

Zastanawialiśmy się czy tej możliwości nie wprowadzić, ale nie chcieliśmy też dawać możliwości edytowania tych samych danych z kilku miejsc.

 

Symulacja: jeśli łykniemy telefon z fora, zostanie on przypisany do transakcji, czy też paczki. Załóżmy, że po tygodniu mamy konieczność dodzwonienia się do klienta. O ile się nie mylę, tego nowego telefonu nie znajdziemy już w danych klienta

Tak, ale jest to problem klienta, który w Allegro ma zły numer telefonu wpisany. Telefony klienta są pobierane z danych allegro, natomiast z "foda" jest pobierany telefon do konkretnej transakcji. Jeśli klient zmienił telefon na stałe, to powinien te dane zmienić w ustawieniach konta na Allegro, żeby nie wpisywać przy każdym zakupie.

 

Proponuję, na pewno - jeśli tel jest dodawany z foda (lub tego unowocześnionego okienka adresu do wysyłki), to aby był on dodawany _również_ do danych klienta.

A co w sytuacji, gdy zamawiam (jako kupujący) towar dla kogoś innego? Wtedy w kliencie zapisze się telefon nie do mnie, dodatkowo bez powiązania z transakcją.

 

Przychodzi fod. Mamy ikonkę na liście na czerwono. Akceptujemy w wszystkie zmiany z foda. OK. Ikonka jest zielona. Za godzinę dzwoni albo pisze klient i chce jeszcze jakiejś zmiany. Nanosimy ją ręcznie na transakcję i ... znów ikonkę mamy czerwoną. Jutro przychodzi pracownik, patrzy - czerwona ikonka. Wchodzi w transakcję, znów akceptuje dane z FODa i ... mamy zniknięte zmiany, które klient podał jako ostatnie telefonicznie.

To jest pewien problem, zastanawialiśmy się jak go rozwiązać, ale stwierdziliśmy, że poczekamy na Wasze opinie. Jesteśmy zatem otwarci na propozycję usprawnienia. W tej chwili ikonka obrazuje tylko różnice między formularzem a ustawieniami w transakcji.

 

Czy wy też tak macie, że nowe Sello uparcie pobiera jakies stare transakcje? [..]

Proszę po kontakt mailowy na sello@insert.com.pl z linkiem do tego wątku, podeślemy instrukcję jak włączyć logowanie, żeby dokładniej prześledzić ten problem. Proszę również o załączenie wraz z logami numerów aukcji których problem dotyczy oraz loginy klientów.

 

 

 

 

 

Link to postu

Wprowadzcię zbiorcze wystawianie dokumentów początkowych bo dzienie mam 50 transakcji i wszystkie łącznie odnoszą się do ponad 1000szt przedmiotów, które trzeba ręcznie rezerwować tworząc ZK przez CTRL+D zanim można wystawić zakończone aukcje z automatu na podstawie wolnych ilości.

 

Ta funkcja bardzo by usprawniła pracę i dodatkowo dokumenty końcowe je mają a te rezerwujące stany niestety nie.

Link to postu

Jeszcze jeden błąd. Sytuacja: klient kupuje na kilku aukcjach i wypełnia kilka FOD-ów w taki sposób: płaci przez PzA za pierwszą transakcję + koszt wysyłki. Za drugą transakcje płaci po raz kolejny przez PzA + 0 zł wysyłka. W Sello pokazuje się pierwszy formularz i jest błąd (czerwona ikonka). Sello nie pobiera drugiego FOD-a i nie sumuje ich.

 

Co do poprawiania już zaakceptowanego FODa to proponuję trzeci kolor (np. niebieski), który pojawiał by się TYLKO wtedy, gdy zaakceptowano FOD (czyli ikonki stały się zielone) a potem klient zmienił (przez np. maila) dane na jeszcze inne niż w FOD).

 

edit: ew. jakiś dyngs do zaptaszkowania (+ zmiana koloru), że ktoś ręcznie naniósł poprawki

Link to postu

Wprowadzcię zbiorcze wystawianie dokumentów początkowych bo dzienie mam 50 transakcji i wszystkie łącznie odnoszą się do ponad 1000szt przedmiotów, które trzeba ręcznie rezerwować tworząc ZK przez CTRL+D zanim można wystawić zakończone aukcje z automatu na podstawie wolnych ilości.

 

Ta funkcja bardzo by usprawniła pracę i dodatkowo dokumenty końcowe je mają a te rezerwujące stany niestety nie.

 

Rozumiem, że masz Subiekta. W administracja > parametry wys. i odb. > ogólne masz zaznaczone Subiekt > wysyłaj i odbieraj co xx minut? Ja tak mam, i ZK tworzą się z automatu przy synchronizacji.

Link to postu

Wprowadzcię zbiorcze wystawianie dokumentów początkowych bo dzienie mam 50 transakcji i wszystkie łącznie odnoszą się do ponad 1000szt przedmiotów, które trzeba ręcznie rezerwować tworząc ZK przez CTRL+D zanim można wystawić zakończone aukcje z automatu na podstawie wolnych ilości.

 

A nie wystarczy zaznaczyć w Parametry->Zewn. system sprzedaży->Dokumenty->Dok. wstępny opcji "Twórz automatycznie przy synchronizacji?

 

- w zakładce Formularze -> Dane z Formularzy po zakupowych  na dole

  przy większości jest data i godzina, natomiast przy dwóch jest 00:00:00

  (w obu przypadkach kupujący wypełnili FOD)

Czy może formularze przesłane drogą mailową są jakieś specyficzne w tych przypadkach (czy zawierają datę utworzenia formularza)?

U siebie też widzę taki objaw.  Nie zauważyłem niczego szczególnego w FODach, które przyszły mejlem.  Data wypełnienia na pewno jest.

Przy okazji zwróciłem uwagę na jeszcze jedną sprawę - odbiór os. jest obsługiwany nie do końca prawidłowo.  W przypadku, gdy klient wybrał "Płacę przy odbiorze, Odbiór osobisty" w formularzu w Sello widzę "Za pobraniem, nieokreślony sposób dostawy".  Wprawdzie kopiowanie danych do transakcji działa dobrze (tzn. zaznaczony zostaje odb. os. i znika czerwone zaznaczenie różnicy), jednak po ponownym otwarciu zakładki z formularzami zarówno w kolumnie z danymi transakcji jak i z danymi z formularza jest "Nieokreślony sposób dostawy" i są zaznaczone na czerwono.  Nie jest to poważny błąd, ale jednak może być irytujący.  Dla płatności z góry i odb. os. nie sprawdziłem, jak to wygląda.

 

Jednego mi brakuje po godzinie zabawy z nowym sello - możliwości zmiany adresu w zakładce formularza.

Zastanawialiśmy się czy tej możliwości nie wprowadzić, ale nie chcieliśmy też dawać możliwości edytowania tych samych danych z kilku miejsc.

A dlaczego?  Można zrobić ten sam skrót klawiszowy, co w zakładce Podstawowe (CTRL-a) i sprawa załatwiona.  Moim zdaniem przydatna funkcjonalność.

 

Symulacja: jeśli łykniemy telefon z fora, zostanie on przypisany do transakcji, czy też paczki. Załóżmy, że po tygodniu mamy konieczność dodzwonienia się do klienta. O ile się nie mylę, tego nowego telefonu nie znajdziemy już w danych klienta

Tak, ale jest to problem klienta, który w Allegro ma zły numer telefonu wpisany. Telefony klienta są pobierane z danych allegro, natomiast z "foda" jest pobierany telefon do konkretnej transakcji. Jeśli klient zmienił telefon na stałe, to powinien te dane zmienić w ustawieniach konta na Allegro, żeby nie wpisywać przy każdym zakupie.

Tak - teoretycznie wszystko się zgadza.  Niestety klient, który chce i umie wpisać wszystkie dane tam, gdzie powinien to skarb - większość wpisuje tam, gdzie im akurat pasuje (np. adres wysyłki w notatki...).  Myślę, że dobrym rozwiązaniem byłoby sprawdzanie w momencie kopiowania danych z FODa do transakcji, czy telefon jest w danych klienta i jeśli nie to dodatkowe pytanie, czy go tam dopisać.

 

Przychodzi fod. Mamy ikonkę na liście na czerwono. Akceptujemy w wszystkie zmiany z foda. OK. Ikonka jest zielona. Za godzinę dzwoni albo pisze klient i chce jeszcze jakiejś zmiany. Nanosimy ją ręcznie na transakcję i ... znów ikonkę mamy czerwoną. Jutro przychodzi pracownik, patrzy - czerwona ikonka. Wchodzi w transakcję, znów akceptuje dane z FODa i ... mamy zniknięte zmiany, które klient podał jako ostatnie telefonicznie.

To jest pewien problem, zastanawialiśmy się jak go rozwiązać, ale stwierdziliśmy, że poczekamy na Wasze opinie. Jesteśmy zatem otwarci na propozycję usprawnienia. W tej chwili ikonka obrazuje tylko różnice między formularzem a ustawieniami w transakcji.

Może dorobić dodatkowy checkbox "Formularz obsłużony", czy jakoś podobnie?  Automatycznie byłby zaznaczany w momencie, gdy wszystkie niezgodne dane zostały skopiowane z formularza, a swoją drogą można byłoby go zaznaczyć ręcznie - wtedy na karcie formularza różnice nadal wyświetlamy na czerwono, ale na liście transakcji ikonka formularza jest już zielona.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...