Skocz do zawartości

Sello 1.8.0 BETA do pobrania

Polecane posty

Koledzy, niestety automatyczne tworzenie ZK przy synchro nie zdaje egzaminu a to dlatego, że pobiera mi się dziennie 500 transakcji, bo kupiono w sumie 500 przedmiotów, do nich tworzy się samo ZK, ale teraz to ja całą listętransakcji grupuje wg Klienta co daje mi tak naprawde 38 transakcji na duże kwoty. I do takich grup już ZK mi się nie tworzy a nie daj boże coś czasami trzeba zmienić, odjąć lub dodać towar i robi się kłopot. Czasami odnosiłem wrażenie, że po zgrupowaniu transakcji te ZK się usuwały bo było bardzo często dużo problemów z ilościami wystawionymi na aukcji - były większe niż aktualnie dostępne.

 

Teraz ręcznie po utworzeniu paczek i paragonów końcowych na dany dzień tworzę do pozostałych oczekujących transakcji ręcznie ZK aby mieć porezerwowane stany. Tylko tak jak teraz mam 74 grupy, do każdej ręcznie CTRL+D, poczekaać aż wyskoczy okienko, dać OK, poczekać aż się zsynchronizuje aby nie synchronizować kilku takich ZK na raz (na wszelki wypadek) to dużo czasu tracę.

 

Chyba, że teraz te automatyczne ZK Wam działa ale ja miałem trochękłopotów gdy tak było i kilkanaście razy musiałem z Klientami odkręcać sprawy, że de facto towaru nie ma. Teraz boje się ryzykować.

Link to postu

Koledzy, niestety automatyczne tworzenie ZK przy synchro nie zdaje egzaminu a to dlatego, że pobiera mi się dziennie 500 transakcji, bo kupiono w sumie 500 przedmiotów, do nich tworzy się samo ZK, ale teraz to ja całą listętransakcji grupuje wg Klienta co daje mi tak naprawde 38 transakcji na duże kwoty. I do takich grup już ZK mi się nie tworzy a nie daj boże coś czasami trzeba zmienić, odjąć lub dodać towar i robi się kłopot. Czasami odnosiłem wrażenie, że po zgrupowaniu transakcji te ZK się usuwały bo było bardzo często dużo problemów z ilościami wystawionymi na aukcji - były większe niż aktualnie dostępne.

 

Teraz ręcznie po utworzeniu paczek i paragonów końcowych na dany dzień tworzę do pozostałych oczekujących transakcji ręcznie ZK aby mieć porezerwowane stany. Tylko tak jak teraz mam 74 grupy, do każdej ręcznie CTRL+D, poczekaać aż wyskoczy okienko, dać OK, poczekać aż się zsynchronizuje aby nie synchronizować kilku takich ZK na raz (na wszelki wypadek) to dużo czasu tracę.

 

Chyba, że teraz te automatyczne ZK Wam działa ale ja miałem trochękłopotów gdy tak było i kilkanaście razy musiałem z Klientami odkręcać sprawy, że de facto towaru nie ma. Teraz boje się ryzykować.

 

U mnie jest tak: ściągają się transakcje, do każdej sello robi z automatu ZK, potem podchodzę do komputera na liście transakcji robie ctrl+a oraz ctrl+g, zatwierdzam i pojedyncze ZK sie kasują a robią się zbiorcze.

Link to postu

 

Niestety pomimo wymuszenia aktualizacji parametrów nie mogę zamknąć okna. Nadal działa tylko anuluj.

Proszę się upewnić, że została wybrana opcja "wymuś.." oraz, że parametry pobrały się w całości bez błędów.

 

 

Niestety pomimo użycia opcji "wymuś..." oraz braku błędów po pobraniu parametrów przycisk "ok" jest nieaktywny. Przez to nie mogę powiązać dostaw allegro z sello. Proszę o pomoc.

Link to postu

Koledzy, niestety automatyczne tworzenie ZK przy synchro nie zdaje egzaminu a to dlatego, że pobiera mi się dziennie 500 transakcji, bo kupiono w sumie 500 przedmiotów, do nich tworzy się samo ZK, ale teraz to ja całą listętransakcji grupuje wg Klienta co daje mi tak naprawde 38 transakcji na duże kwoty. I do takich grup już ZK mi się nie tworzy a nie daj boże coś czasami trzeba zmienić, odjąć lub dodać towar i robi się kłopot. Czasami odnosiłem wrażenie, że po zgrupowaniu transakcji te ZK się usuwały bo było bardzo często dużo problemów z ilościami wystawionymi na aukcji - były większe niż aktualnie dostępne.

[...]

 

U mnie jest tak: ściągają się transakcje, do każdej sello robi z automatu ZK, potem podchodzę do komputera na liście transakcji robie ctrl+a oraz ctrl+g, zatwierdzam i pojedyncze ZK sie kasują a robią się zbiorcze.

Dokładnie w ten sam sposób działam.  Owszem, zdarza się, że zamówienie do transakcji zgrupowanej nie jest kasowane lub tworzą się 2 identyczne zamówienia to jakiejś transakcji - Sello tak niestety ma, natomiast powoduje to zablokowanie _zbyt dużej_ ilości towaru, a nie zbyt małej (radzę sobie z tym automatem, który działa w tle i sprząta).  Sytuacji, gdy Sello nie utworzyło zamówienia do transakcji zgrupowanej nie kojarzę.

Link to postu
Jeszcze jeden błąd. Sytuacja: klient kupuje na kilku aukcjach i wypełnia kilka FOD-ów w taki sposób: płaci przez PzA za pierwszą transakcję + koszt wysyłki. Za drugą transakcje płaci po raz kolejny przez PzA + 0 zł wysyłka. W Sello pokazuje się pierwszy formularz i jest błąd (czerwona ikonka). Sello nie pobiera drugiego FOD-a i nie sumuje ich.

Na jakiej podstawie Sello miało by pokazać w transakcji A formularz przypisany do transakcji B? Formularze będą widoczne w jednej transakcji jeśli te transakcje zostaną zgrupowane.

 

Zastanawialiśmy się czy tej możliwości nie wprowadzić, ale nie chcieliśmy też dawać możliwości edytowania tych samych danych z kilku miejsc.

A dlaczego?  Można zrobić ten sam skrót klawiszowy, co w zakładce Podstawowe (CTRL-a) i sprawa załatwiona.  Moim zdaniem przydatna funkcjonalność.

Jeśli dodamy możliwość zmiany adresu w zakładce formularzy to zaraz będziemy musieli dodać zmianę wysyłki, kosztów dostawy, notatki i w zasadzie całą (niemałą) logikę z zakładki podstawowe trzeba będzie skopiować do drugiej zakładki.

 

Myślę, że dobrym rozwiązaniem byłoby sprawdzanie w momencie kopiowania danych z FODa do transakcji, czy telefon jest w danych klienta i jeśli nie to dodatkowe pytanie, czy go tam dopisać.

To jest dobre rozwiązanie. Patrząc jednak w przyszłość, zakładając automatyczne wpisywanie danych decyzja o tym czy wpisać telefon musiałaby być podjęta automatycznie. Do tego sytuacja, że ktoś zamawia towar dla kogoś innego ustawiała by błędny domyślny telefon klienta i sprzedawca nękałby telefonami niewinne osoby :).

 

W transakcji na zakładce u dołu "Wiadomości" nie pokazują się utworzone wiadomości.

Nie pokazują czy nie są powiązane? Allegro niedawno zmieniło sposób kodowania tytułów wiadomości, po których Sello powiązuje je z transakcjami stąd może nie być powiązanych transakcji. Inna możliwość jest taka, że jest tam jakiś błąd, gdyż pewne zmiany w wyświetlaniu powiązanych wiadomości były w tej wersji wprowadzone. Dlatego prosiłbym o sprawdzenie czy po ręcznym powiązaniu wiadomości pojawia się ona na dolnej zakładce.

 

Miałem dziś minusowy FOD - grafika w załączniku.

Prosiłbym przy tym minusowym fodzie, żeby pobrać pełne dane o formularzach (bez historii) z włączonym logowaniem i ten log do nas odesłać. Instrukcję włączenia jak zwykle można uzyskać wysyłając mail na sello@insert.com.pl.

Link to postu

Na jakiej podstawie Sello miało by pokazać w transakcji A formularz przypisany do transakcji B? Formularze będą widoczne w jednej transakcji jeśli te transakcje zostaną zgrupowane.

 

Były zgrupowane, ale może nie zauważyłem (potem to odkryłem), że FOD-y są na dole jako zakładki - i może należało każdy z osobna zaakceptować?

 

W transakcji na zakładce u dołu "Wiadomości" nie pokazują się utworzone wiadomości.

 

Już jest OK, chyba to był chwilowy błąd. A chodziło o wiadomości które ja tworzę ręcznie (ctrl+e), nie było ich widać po utworzeniu we wspomnianej zakładce.

 

Prosiłbym przy tym minusowym fodzie, żeby pobrać pełne dane o formularzach (bez historii) z włączonym logowaniem i ten log do nas odesłać. Instrukcję włączenia jak zwykle można uzyskać wysyłając mail na sello@insert.com.pl.

 

Czy mam to zrobić nawet jeśli ta transakcja jest już zrealizowana?

 

Inne:

- przy liście poleconym, mimo, że w dostawach jest poprawne powiązanie z allegro, wyskakuje w FOD info o niedopasowaniu opcji dostawy.

- a z ciekawości, jak będzie rozwiązany problem zgodnych a potem zmienionych ręcznie danych (gdy ikonka znów robi się czerwona)?

Link to postu

Kilka moich uwag do sello 1.8.0 beta

 

1. Nadal nie synchronizują (jedynie aktualizują) się cechy i zdjęcia (wiem że nie było obiecane na 100% że znajdzie się to w tej wersji ale proszę o informację kiedy wprowadzicie przycisk "pełna synchronizacja z subiekt gt")

 

2. nadal nie pojawia się po synchronizacji nowa cecha z subiekta w rozwijanym menu sello (trzeba sello restartować)

 

3. po zgrupowaniu nowych transakcji grupa również powinna być "nowa" a nie "w trakcie realizacji"

 

4. Poprawiono problem z opcjami wysyłki dla ebay.co.uk ale nie poprawiono błędu z ceną.(który również był sygnalizowany) Kiedy w szablonie ustawiona jest cena wywoławcza

na [Towar:Cena] przy wystawianiu z takiego szablonu pokazuje się błąd "że cena wywoławcza musi być większa od 0" W tej chwili na ebay.co.uk można wystawić z szablonu aukcje tylko jeśli w szablonie zada się konkretną wartość.

 

5. W nowej wersji nie znalazła się także możliwość filtrowania wystawionych towarów w zależności od konta (to akurat było obiecane;)

 

Uprzejmie proszę o komentarz.

 

Link to postu

Wydaje mi się, że należy wprowadzić 3 ikonkę formularza obok transakcji, może niebieską ?

 

A to dlaczego:

 

Od kiedy wyszła beta używam jej bez najmniejszych problemów, nowe zmiany na plus ale po kilku dniach wyszła niedogodność z formularzami i ich ikonkami:

 

 

Gdy mam "proste zakupy" od Klienta, w sensie 4-6 transakcji, wypełniony FOD i dokonana prawidłowa wpłata to wtedy jest ok. Kopiuje dane z formularza, wszystko się zmienia, wpłata sama sięksięguje i mam już zgrupowane transakcje gotowe do paczki.

 

 

Problem powstaje gdy mam bardziej złożone zakupy na 40-50 pozycji. Klient wypełnia dwa FODy, jeden na 3/4 towaru, drugi na resztę i tak samo dokonuje płatności. Czyli mamy dwie wpłaty, które sumują się na jedną całość. Kopiuje zmienione adresy w okienku transakcji ale wpłaty nie skopiuje gdyż każda z nich jest niepoprawna. Tym samym zostaję z czerwoną ikoną FODa, mimo, że wszystko zasadniczo jest ok, adresy pozmieniane itd.

 

Takich grup transakcji mam już 11, + dużo takich, gdzie ludzie wybierają w PzA "Inny sposób dostawy" jako wysyłkę pocztą lub odbiór osobisty a tego już nie da się w żadnym wypadku powiązać w Sello. Efektem jest znowu czerwona ikonka formularza, mimo skopiowania z niego innych danych adresowych to on zawsze będzie czerwony gdyż zawiera "Inny sposób dostawy" zamiast odbioru osobistego. I znowu mam kolejne transakcję, które oczekują na przelew ale mają czerwone FODy więc dzisiaj rano znowu ręcznie przeglądałem listę 48 grup transakcji z czerwonymi ikonkami bo nie pamiętam jakie z wczoraj już oznaczałem.

 

Powinno być tak, że ikonka powinna zmienić się na niebieską kiedy otwieramy transakcję, zmieniamy adresy/faktury na podstawie danych z foda i jedyny element jaki zostaje "błędny" to ten ze sposobem dostawy. Wtedy wiemy, że ta transakcji została sprawdzona i czeka na przelew na konto aby ją później oznaczyć na zapłaconą. Inaczej niepotrzebnie każdego dnia, po kilka razy sprawdzamy te same transakcję.

Link to postu

radzę sobie z tym automatem, który działa w tle i sprząta

 

A jaki to automat? Można podpytać?

 

Własnego autorstwa - poprawia kilka błędów związanych z synchronizacją zamówień na linii Se-Sub.  Niestety napisany jest w formie nie bardzo nadającej się do udostępnienia, poza tym do działania wymaga Sfery.

Link to postu
W sposobach wysyłki nie można dodać żadnego wydruku. Przenosi wydruk naciskam OK sprawdzam, a wydruka się nie zapisał. Co robić?

Ale jak rozumiem naciśniecie OK zamyka okno? Czy zmiana np nazwy sposobu wysyłki działa?

 

Prosiłbym przy tym minusowym fodzie, żeby pobrać pełne dane o formularzach (bez historii) z włączonym logowaniem i ten log do nas odesłać. Instrukcję włączenia jak zwykle można uzyskać wysyłając mail na sello@insert.com.pl.

 

Czy mam to zrobić nawet jeśli ta transakcja jest już zrealizowana?

Tak, bo chodzi o to żeby zobaczyć co dla danego formularza jest zwracane z Allegro.

 

- przy liście poleconym, mimo, że w dostawach jest poprawne powiązanie z allegro, wyskakuje w FOD info o niedopasowaniu opcji dostawy.

Czy jest to na pewno dobre powiązanie? W sensie, czy w transakcji na formularzu widnieje List polecony, a w dostawie nie jest np powiązany List polecony priorytetowy?

 

a z ciekawości, jak będzie rozwiązany problem zgodnych a potem zmienionych ręcznie danych (gdy ikonka znów robi się czerwona)?

Dodaliśmy znacznik na oknie formularzy do ignorowania różnic, w takiej sytuacji ikonka formularza na grida jest zielona i ma dodatkowy "ptaszek".

 

1. Nadal nie synchronizują (jedynie aktualizują) się cechy i zdjęcia (wiem że nie było obiecane na 100% że znajdzie się to w tej wersji ale proszę o informację kiedy wprowadzicie przycisk "pełna synchronizacja z subiekt gt")

A ja prosiłem, żeby w tym wątku rozmawiać tylko nt bety i zmian w niej zawartych :). W tej chwili dokładnego terminu nie mogę podać, bo będzie to większa zmiana obejmująca więcej zagadnień związanych z synchronizacją z Subiektem, prawdopodobnie w wersji 1.10.

 

3. po zgrupowaniu nowych transakcji grupa również powinna być "nowa" a nie "w trakcie realizacji"

Było już zgłoszone i zostało poprawione.

 

Kiedy w szablonie ustawiona jest cena wywoławcza

na [Towar:Cena] przy wystawianiu z takiego szablonu pokazuje się błąd "że cena wywoławcza musi być większa od 0" W tej chwili na ebay.co.uk można wystawić z szablonu aukcje tylko jeśli w szablonie zada się konkretną wartość.

Nie do końca, przy wystawianiu towarów na zagranicznym serwisie cna towarów brana jest z zakładki Serwisy w towarze. Należy tam wejść i ustawić cenę towaru dla konkretnego serwisu - wtedy szablon wstawi poprawną cenę, inaczej będzie wstawał 0, które jest nietolerowane przez aukcję.

 

W nowej wersji nie znalazła się także możliwość filtrowania wystawionych towarów w zależności od konta (to akurat było obiecane;)

Zostało obiecane do kolejnej wersji z tego co pamiętam, a jeśli zdążymy to do tej. Aby jednak nie przedłużać bety funkcjonalność ta do niej nie weszła. W tej chwili jest przewidziana na 1.8.1

 

Inne nowe opcje działają tylko w tych wydrukach zonk.

Faktycznie błąd występuje. W tej chwili jeszcze nie wiem jaki jest powód.

 

Wydaje mi się, że należy wprowadzić 3 ikonkę formularza obok transakcji, może niebieską ?

Tak też i uczyniliśmy. Zamiast niebieskiej jest zielona z "ptaszkiem" oznaczającym, że zmiany zostały zatwierdzone (a dokładniej że różnice są ignorowane). Do zatwierdzania jest znacznik na zakładce formularzy.

 

180-fod-grid2.png.8aa43465c71333e181d7512847017bb7.png

 

 

Link to postu

Co do bety: wreszcie jest i obsługa FODów jest świetnie zrobiona, gratulacje !

 

Pomijając sugestie wyżej wypisane, mam jeszcze jedną propozycje:

Może dodacie do wydruków możliwość dołożenia znaczników o fakturze ? tzn. chodzi mi oto by wpisać w danym wydruku np: [faktura:adres] czy coś takiego i by się ona drukowała razem z adresem klienta, towarami etc. na wybranej liście. Oczywiście jeżeli była ona wybrana jako dokument końcowy.

Link to postu

W sposobach wysyłki nie można dodać żadnego wydruku. Przenosi wydruk naciskam OK sprawdzam, a wydruka się nie zapisał. Co robićAle jak rozumiem naciśniecie OK zamyka okno? Czy zmiana np nazwy sposobu wysyłki działa??

 

 

Po nacisnięciu OK okno znika bez błędów. Można zmieniac nazwę sposobu wysyłki. Po usunięciu jakiegokolwiek wydruku już nie idzie go dodać tzn idzie ale się nie zapisuje po ponownym otwarciu.

Link to postu
Może jednak niebieska albo chociaż 'haczyk" w tej zielonej na niebiesko aby łatwiej było rozróżnić. Na 1920x1080 aż tak dobrze ta nowa się w oczy nie rzuca a jednak nie zoomujemy listy gdyż lepie jsię pracuje mając więcej danych na ekranie.

Zastanawialiśmy się nad innym kolorem, ale w zasadzie zatwierdzenie oznacza, że jest ok, więc stąd kolor zielony. Dodawanie niebieskiego koloru było by dobre chyba tylko w okresie świątecznym (tzw. choinka). Wydaje się, że nie ma sensu atakować użytkownika mocno różniącym się kolorem tylko dlatego, że te dane są zatwierdzone pomimo różnic. Raczej kolor czerwony ma zwrócić uwagę, a prawidłowy i zaakceptowany formularz raczej oznacza to samo z punktu widzenia obsługi transakcji.

 

Jeśli chodzi o dodawanie wydruków do dostaw, to niestety nie ma na to prostego obejścia, błąd będzie rozwiązany w wersji RTM w przyszłym tygodniu.

 

Link to postu

Na zakładce Cechy. Zakładka dokumenty została usunięta z transakcji, jej część przeniesiona została na zakładkę podstawową a część (rzadziej używana na zakładkę cechy).

 

Jeśli natomiast chodzi o problem z dodaniem wydruków do dostawy, to można problem usunąć w becie za pomocą edycji bazy danych przy pomocy Management Studio. Poniżej opis jak to zrobić, zalecamy to tylko dla osób, które nie mogą przez to pracować (np. wykonać wydruków). Zdecydowanie odradzamy tą poprawkę osobom, które nie są obeznane z bazami danych oraz programem SQL Management Studio.

 

Na początek należy wykonać poniższe polecenia SQL:

select * from pf_Delivery
select ido_wartosc as pd_id from ins_ident where ido_nazwa = 'pf_Delivery'
select dr_name as dostawca, dm_Name as dostawa, dm_Id as pd_DeliveryId from sl_Deliverer
join sl_Delivery on dm_DelivererId = dr_id
order by dr_Name
select pf_Description as nazwa_wydruku, pf_Id as pd_PrintformId from pf_PrintForm

 

Po wykonaniu tego polecenia (przycisk Execute) poniżej pojawią się 4 okienka z danymi.  Tabela (1) zawiera powiązania dostawy z wydrukiem. Należy dodać powiązanie wydruków ręcznie poprzez wybranie opcji Edit Rows na tabeli dbo.pf_Delivery - prawy przycisk myszy w oknie Object Explorer\Databases\<nazwa bazy>\Tables\dbo.pf_Delivery.

Dodawanie odbywa się poprzez wpisanie wartości w najniższy wiersz oraz przejściu do nowe linii - dane zapiszą się automatycznie. Dlatego proszę o ostrożność, aby nie uszkodzić sobie innych powiązań.

 

180-wydruki-dostaw.png.775c15a82f49f38ffab7312e707483a7.png

 

Dane (identyfikatory) dla tabeli pf_Delivery należy wziąć z tabeli (2), (3) i (4). Dla uproszczenia nazwy kolumn są na nich takie same jak w docelowej tabeli do której należy dodać te identyfikatory.

 

Tabela (2) - identyfikator wpisu, jeśli dodawany będzie więcej niż jeden wpis, należy tą liczbę zwiększać o 1 przy każdym wpisie (tutaj 1000, 1001, 1002).

 

Tabela (3) - Należy odszukać dostawę dla której chcemy dodać wydruk i przepisać jej identyfikator (pd_DeliveryId)

 

Tabela (4) - Tutaj odszukujemy nazwę wydruku i dodajemy identyfikator z pola (pd_PrintFormId).

 

Na zakończenie, po dodaniu wszystkich wydruków, należy wykonać jeszcze to polecenie. W przeciwnym wypadku dodawanie wydruków z poziomu programu (po poprawce) będzie kończyć się błędem.

if exists( select * from pf_delivery where pd_id > 1000 )
update ins_ident set ido_wartosc = (select MAX(pd_id+1) from pf_delivery) where ido_nazwa = 'pf_Delivery'

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...