Skocz do zawartości

Sello 1.29

Polecane posty

5 minut temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

 

U mnie wchodzą jak dawniej. Bardziej bym obstawiał, że jakieś ustawienia w s2s się (same) zmieniły. To możliwe, miałem tak kiedyś...

Poszukaj czym się różnią zamówienia trafiające do Sello od tych, co nie przychodzą. Może to pomoże znaleźć rozwiązanie.

Jest jakaś alternatywa dla S2S fajna? Strasznie ten program toporny...

Link to postu
1 godzinę temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

A co sądzisz o zwolnieniu z posiadania kasy/drukarki fiskalnej (wszystko na konto)? Co byś wtedy tworzył i wysyłał mailem? FV czy PA?

FV można zawsze.

A PA bym w takim wypadku nie wysyłał, bo to sugeruje, że został wystawiony paragon. A przecież nie został.

1 godzinę temu, Paweł Nitendel napisał:

Faktury raczej średnio, bo jak będzie do wygrania Opel Insignia za zgłaszanie paragonów, to co wtedy ?

Wtedy, jeżeli byś był w grupie objętej promocją, Twoi klienci nie mogli by się tym cieszyć.

Póki co jednak takiej akcji nigdy nie było dla sprzedających w internecie.

Link to postu
59 minut temu, Ks. Robak napisał:

FV można zawsze.

A PA bym w takim wypadku nie wysyłał, bo to sugeruje, że został wystawiony paragon. A przecież nie został.

Ciekawy byłem Twojej opinii. Zgadzam się z nią całkowicie.

Poza tym jak zamawiam coś w dużych sklepach (jakieś tam ole*2, sklep z kawą czy tym podobne...) to nigdy nikt nie przysłał mi (prywatnie) paragonu w pdf. Zawsze jest to faktura...

Link to postu
2 godziny temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

Ciekawy byłem Twojej opinii. Zgadzam się z nią całkowicie.

Poza tym jak zamawiam coś w dużych sklepach (jakieś tam ole*2, sklep z kawą czy tym podobne...) to nigdy nikt nie przysłał mi (prywatnie) paragonu w pdf. Zawsze jest to faktura...

Szukacie problemu tam, gdzie go nie ma. Często wysyłam coś prosto od producenta, na paragon. W firmie drukuję pasek na drukarce fiskalnej. Na dole paska jest numer systemowy paragonu. Do klienta wysyłam pdf o nazwie "Paragon nr XXX. W miejscu XXX jest numer identyczny z tym, jaki był na pasku z drukarki fiskalnej. Czy jestem kryty, bo zafiskalizowałem transakcję. A to głównie obchodzi KAS.

Link to postu
Cytat

Należy również zaznaczyć, że na mocy par. 6 ust. 1 pkt. 1 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie kas rejestrujących paragon fiskalny powinien zostać wydany bez żądania nabywcy.

Zobacz więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-obowiazek-przekazania-klientowi-paragonu-fiskalnego-przy-sprzedazy-przez-internet

Cytat

Należy mieć na uwadze, że obowiązek przekazania paragonu klientowi spoczywa na sprzedawcy. Niewydanie paragonu urząd skarbowy uznaje za wykroczenie, które jest karane mandatem.

Zobacz więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-obowiazek-przekazania-klientowi-paragonu-fiskalnego-przy-sprzedazy-przez-internet

 

PS

praktyki są różne, właśnie kupiłem coś od "sellowicza" (widać po designie maila) z zapisem o treści jak poniżej i załączonym PAi w pdf:

Cytat

Informujemy że dowód zakupu jest dołączony w załączniku. W razie gdyby potrzebowali Państwo dokumentu przesłanego tradcyjną Pocztą proszę o informację.

 

Link to postu
17 minut temu, Paweł Nitendel napisał:

Chyba nie za bardzo się rozumiemy . Pytałem o to czy jest w Subiekcie opcja wysłania paragonu fiskalnego - mailem . 

Nie mam tu na myśli nie wystawiania paragonów. Tylko czy fizycznie paragon musi się znajdować w paczce z towarem ? Czy wystarczy go wysłać za pomocą maila ?  

Tak. Z SGT wyślesz mailem paragon. To czy on jest w paczce czy nie, to Twoja decyzja. W Twoim interesie jest udowodnienie, że ten, wysłany mailem, został zafiskalizowany (czyt. zgłoszony do opodatkowania). Czyli wracamy do tego pisałem na początku - na pasku fiskalnym najlepiej umieścić nr systemowy paragonu.

Link to postu
8 minut temu, xandercage tomek napisał:

Tak. Z SGT wyślesz mailem paragon. To czy on jest w paczce czy nie, to Twoja decyzja. W Twoim interesie jest udowodnienie, że ten, wysłany mailem, został zafiskalizowany (czyt. zgłoszony do opodatkowania). Czyli wracamy do tego pisałem na początku - na pasku fiskalnym najlepiej umieścić nr systemowy paragonu.

Rozumiem ze w Nexo rowniez jest  taka opcja ? 

Link to postu
49 minut temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

Tak, konfigurujesz pocztę w Nexo, potem na liście paragonów/faktur Ctrl+P i wybierasz 'wyślij mailem'.

Wyślesz kilkoma klikami kilka i kilkaset dokumentów.

nexo_mail.thumb.jpg.781cda66aa042f2033e27179e9340706.jpg

Dzięki 

nie ma żadnej możliwości żeby robić to za pomocą kasy fiskalnej ? Konieczny jest zakup drugiego urządzenia Drukarki fiskalnej ? 

Link to postu
8 minut temu, Paweł Nitendel napisał:

Dzięki 

nie ma żadnej możliwości żeby robić to za pomocą kasy fiskalnej ? Konieczny jest zakup drugiego urządzenia Drukarki fiskalnej ? 

Mało jest takich modeli kas fiskalnych. Jakie urządzenie posiadasz?

Istota działania jest taka, jak jej nazwa:

- kasa fiskalna- na niej wprowadzasz sprzedaż i fiskalizujesz. Są modele, które pozwalają na eksport sprzedaży do programów magazynowych

- drukarka fiskalna - urządzenie pozwalające fiskalizować sprzedaż prowadzoną w programie magazynowo-księgowym

 

Link to postu
49 minut temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

Tak, konfigurujesz pocztę w Nexo, potem na liście paragonów/faktur Ctrl+P i wybierasz 'wyślij mailem'.

Wyślesz kilkoma klikami kilka i kilkaset dokumentów.

nexo_mail.thumb.jpg.781cda66aa042f2033e27179e9340706.jpg

Dzięki 

nie ma żadnej możliwości żeby robić to za pomocą kasy fiskalnej ? Konieczny jest zakup drugiego urządzenia Drukarki fiskalnej ? 

Link to postu
Dnia 21.09.2018 o 13:56, Bartosz Rosa napisał:

1. Będzie poprawione w 1.29.1. Okno to powinno pojawiać się tylko przy ręcznym wywołaniu tworzenia paczek w serwisie kuriera i pojawiają się tam obecnie dostępne synchronizacje - aby móc wybrać tylko jedną z nich. Jeśli jest włączone automatyczne tworzenie przesyłek to okno to również pojawia się - co jest błędem.

2. tego nie rozumiem, potrzebuję więcej szczegółów.

3. W paczkach jest pole z numerem nadania. Jego wypełnienie oznaczy paczkę do synchronizacji z Allegro.

 

@Bartosz Rosa

2. Wcześniej transakcja która wskakiwała do Sello miała domyślnie ustawionego kuriera DPD (nasz główny operator). Teraz taka transakcja losowo przypisuje sobie alternatywnego kuriera jakim jest Pocztex24, UPS lub Inpost. W aukcji nie mam oznaczonych firm kurierskich, tylko ogólnie "Kurier" i "Kurier pobranie".

3. Właśnie to pole wydaje się być nieaktywne. Numer udaje się wkleić jedynie poniżej, gdzie jest gotowy link do statusu.

 

 

 

Link to postu

@xandercage tomek

Sello ustawia w transakcji to co ma ustawione w parametrach transakcji - tutaj o losowości nie ma mowy. Może w parametrach wysyłania i odbierania jest włączone kopiowanie formularzy przy pobieraniu transakcji i ustawiają się dostawy zależne od tego co wybrał klient? Tutaj trzeba sprawdzić powiązanie dostaw Sello w słowniku z dostawami Allegro. Jeśli mapowania są źle ustawione to może być taki efekt.

3. Podeślesz zrzut ekranu?

 

Link to postu
7 minut temu, Bartosz Rosa napisał:

@xandercage tomek

Sello ustawia w transakcji to co ma ustawione w parametrach transakcji - tutaj o losowości nie ma mowy. Może w parametrach wysyłania i odbierania jest włączone kopiowanie formularzy przy pobieraniu transakcji i ustawiają się dostawy zależne od tego co wybrał klient? Tutaj trzeba sprawdzić powiązanie dostaw Sello w słowniku z dostawami Allegro. Jeśli mapowania są źle ustawione to może być taki efekt.

3. Podeślesz zrzut ekranu?

 

W parametrach mam ustawionego kuriera DPD, w aukcjach i cennikach kurier nie jest określony jako firma a wskakuje losowo jedna z opcji dostępnych w "Sposobach wysyłki". Mimo to do transakcji wskakuje losowy kurier lub nie ustawia się wcale (puste pola).

3. Już wyjaśnione, nieaktywne pole mam tylko w AllePaczkomatach które same się "robią" w allegro :)

 

Link to postu
Dnia 20.09.2018 o 12:40, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

 

 

Czekam z niecierpliwością na potwierdzenie jak to jest. Na razie uważam, że nie trzeba, ale rzeczywiście allegro o tym pisze w informacjach...

 

Otrzymałem odpowiedz od allegro:

Cytat

Oczywiście ręczne oznaczenie statusu 'wysłane', może Panu pomóc zarządzać zamówieniami w zakładce. Natomiast w kwestii otrzymania 5 gwiazdek za wysyłkę, liczy się status przesyłki u przewoźnika. 

Cytat

Drodzy Państwo, zamówienie zyskuje status 'wysłane' kiedy przesyłka z listu przewozowego otrzyma odpowiedni status, dzieje się to automatycznie po pobraniu odpowiednich informacji od przewoźników.

 

Wynika z tego iż ręczne zaznaczanie przesyłek jako wysłane nie jest wymagane do minimalnej oceny za czas wysyłki ale faktyczny status nadania u przewoźnika z systemu śledzenia paczek. Co jest jak najbardziej pozytywną informacją.

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Link to postu

@Bartosz Rosa czy zajmujecie się obecną "matematyką" w Sello?  :D

 

matematyka.jpg.713a559276b6218c14bf75512e66f687.jpg

Najbliższa prawdy jest plakietka...

 

 

40 minut temu, Karol Ziętara napisał:

Wynika z tego iż ręczne zaznaczanie przesyłek jako wysłane nie jest wymagane do minimalnej oceny za czas wysyłki ale faktyczny status nadania u przewoźnika z systemu śledzenia paczek. Co jest jak najbardziej pozytywną informacją.

A możesz dopytać jak traktowane jest przekroczenie godzin a nie dni? Tzn. ktoś zamawia w piątek ok. 13-tej, wysyłka następuje w poniedziałek o załóżmy 16-tej, ale kurier/poczta skanuje paczkę (pojawia się link w internecie ze statusem 'wysłane') po godz. 18-tej? Od zamówienia do linku mija 28 godzin a sprzedawca ma ustawione 24h? Czy allegro zaznacza jako wysłane w 24h?

 

PS

analogicznie było by przy zamówieniu w poniedziałek i wysyłce we wtorek, we wskazanych godzinach wysyłki / skanu

Link to postu
52 minuty temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

@Bartosz Rosa

 

A możesz dopytać jak traktowane jest przekroczenie godzin a nie dni? Tzn. ktoś zamawia w piątek ok. 13-tej, wysyłka następuje w poniedziałek o załóżmy 16-tej, ale kurier/poczta skanuje paczkę (pojawia się link w internecie ze statusem 'wysłane') po godz. 18-tej? Od zamówienia do linku mija 28 godzin a sprzedawca ma ustawione 24h? Czy allegro zaznacza jako wysłane w 24h?

 

PS

analogicznie było by przy zamówieniu w poniedziałek i wysyłce we wtorek, we wskazanych godzinach wysyłki / skanu

Sam jestem ciekaw. Jak wiemy "dziadex24" i "dziadex48" nie korzysta z takich nowoczesnych rozwiązań jak skanery czy telefony i paczka która ode mnie wyjechała przed 12.00 w busie kuriera, zeskanowana zostanie koło 18.00 chyba, że pani Halynka zwolni tempo, to może nawet jutro.

Link to postu
12 minut temu, xandercage tomek napisał:

Sam jestem ciekaw. Jak wiemy "dziadex24" i "dziadex48" nie korzysta z takich nowoczesnych rozwiązań jak skanery czy telefony i paczka która ode mnie wyjechała przed 12.00 w busie kuriera, zeskanowana zostanie koło 18.00 chyba, że pani Halynka zwolni tempo, to może nawet jutro.

U nas też "inpostex" nie korzysta...

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...